dijous, 2 d’octubre del 2014

CIUTADELLA-MENORCA (6)

Si em demanareu que posara nom al dia del divendres, li diria "el dia de la gastronomia", per la quantitat i la qualitat de tot el que vam menjar.
De bon matí, esmorzar sota el parral: autoservei amb tota classe d'aliments dels qual s'emportava la palma el formatge i la sobrassada de Menorca.
 Després, en diferents grups, vam visitar els edificis més emblemàtics de Ciutadella (alguns van anar a banyar-se a les cales)  Vam passar per davant del mercat del peix, una construcció a base de ferro i fusta de l'any 1995. Us sona? Efectivament, similar als nostres porxes. Pel meu gust, els porxes tenen més atractiu pel fet d'estar oberts. Vam entrar i no vam poder resistir la temptació de comprar calamars, clòtxines i congre, tot ben fresc, recent pescat.  En un dels bars ens ho van preparar i  ens ho vam menjar com aperitiu acompanyat d'unes quantes cerveses ben fresques. Aprofitant que era el dia de la Mostra de Gastronomia Menorquina, un conveni entre l'oficina de turisme i alguns restaurants, vam dinar uns menús diferents que compartíem per a provar-ho tot... i tot boníssim. Jo em quede amb la llatra de porc ibèric farcit de cuixot i bolets. Si algun dia torne a Menorca, repetiré.
De nit, quan vam arribar a l'alberg, teníem la taula parada. Parada i ben plena de menjars de tota classe. Vam gaudir d'una bona barbacoa, pastissos de diferents classes, bon vi, bona cosa de cervesa i...no va faltar el gin, clar. I després la festa de germanor amb els nostres companys(es) de Les Arrels de Sant Joan (algunes lluïen la creu de Malta... això ho explicarem un altre dia).